Ik verheugde mij erg op de dag dat ik uit huis ging en dan vooral op het kunnen doen van mijn eigen boodschappen. Geen volkoren pasta in mijn mandje maar de witte variant, geen gerecycled toiletpapier maar die ene met tien fluwelen lagen en geen eco schoonmaakspullen, maar juist die gele en blauwe flessen. Eindelijk een beetje normale spullen, dacht ik.
Maar ja, tja, ik kan er niet omheen: hoe ouder ik word, hoe meer ik op mijn moeder ga lijken…
Mijn oog viel op het Amerikaanse merk Seventh Generation, dat sinds kort is gelanceerd in Nederland. Zij maken plantaardige was- en schoonmaakmiddelen in flessen, gemaakt van gerecycled plastic. En riekt het niet saai, hoor ik je denken? Nee! Het ruikt ook weer niet naar chloor (wat ik zelf altijd wel lekker fris vind), maar de geur is neutraal met een vleugje citroen of met lavendel. Seventh Generation wil de komende zeven generaties graag zorgen voor een schonere wereld, vandaar ook de #geefgroendoor. Maak zelf het verschil en anderen zullen het overnemen. Geen belerend vingertje, maar gewoon DOEN. Ik heb misschien eerst zitten tegensputteren, maar nu ontwijk ik al jaren die milieuONvriendelijke spullen. Dankzij het goede voorbeeld van mijn moeder.
Dit artikel is een samenwerking met Seventh Generation: Power to Plants. Dit merk is te koop in de grotere supermarkt.
Meer artikelen lezen over “in huis” ?