meditatieapps
Lijf & Geest

6 x meditatieapps voor rust in je kop

Ik ben begonnen met de challenge om zonder telefoon naar bed te gaan, lees hier maar over hoe en wat, maar ja, ik zou ik niet zijn als ik de spelregels al na een week verander, namelijk: voor meditatieapps, luisterboek of podcast mag de telefoon (of iPad, dat mag ook) even mee naar bed.

Ik probeer op tijd naar bed te gaan. Ik heb een zoontje van één jaar dat niet pas rond een uur of acht in de ochtend van zich laat horen. En om niet in al te veel in de kreukels (of chagrijnig!) wakker te worden is minstens 7,5 uur slaap noodzakelijk voor mij. Dat eindeloos scrollen ben ik dus al aan het afleren, want daar schiet je nou echt niks mee op. Meditatieapps zijn de bom en zorgt voor ontspanning. Nog voordat ik een aflevering heb uitgeluisterd ben ik al in slaap. Dit zijn mijn favorieten:

  • 1. Headspace. Dit is een heel bekende. Je vindt er echt honderden verschillende meditatieafleveringen. Kort, lang, ingesproken door een man of een vrouw… Hierop neem je een maandabonnement, maar je raakt echt nooit uitgespeeld.
  • 2. Buddhify. Je kiest hier waar je behoefte aan hebt: een werkbreak, in slaap vallen of minder stress. Een heel makkelijke app met korte en lange medatiesessies.
  • 3. 7Mind. Zeven minuten per dag je hoofd leeg maken voordat je naar bed gaat. Zeven minuten maar!
  • 4. Insight Timer. Je kunt hier een alarmpje zetten. Handig om dat bijvoorbeeld in te stellen op je bedtijd, dan word je er namelijk aan herinnerd je pyjama aan te doen en te gaan slapen. Maar eerst nog even alle gedachten op nul.
  • 5. FitMind. Hier vind je meditaties van ongeveer 12 minuten en daarnaast kun je ook minilezinkjes (van drie minuten) volgen over mindset en over hoe je brein werkt.
  • 6. House of Deeprelax. Yoga nidra meditatie brengt je in opperste ontspanning, probeer maar eens wakker te blijven. Deze is in het Nederlands. Je kunt ze ook op Spotify vinden.

Deze post is geschreven in samenwerking met mijn partner BeterBed.

Lees hier ook: 10 X slaaptips

Fotocredit: Tatjana Almuli